Direktlänk till inlägg 1 december 2010

Palsternack...

Av frub - 1 december 2010 07:27

...och andra rotisar inhandlades igår. Liksom frön, mandel och nötter. Och lite annat inför kommande ät-period. Man måste ha framförhållning. Mardrömmen vore att plötsligt stå där en dag med endast choklad, kakor och knäckemeller som tilltugg...


Vaknade tidigt idag, och var hungrig som aldrig förr. Det var ett bra tag sen jag kände av det, och jag vill inte påstå att jag gillar det. Senaste veckan har hungern varit nästan konstant, och det stör mig. Världens goaste coach Angelina hade en teori häromdan- när det är kallt ute behöver kroppen mer energi för att hålla sig varm. Klokt. Och det verkar ganska logiskt. Mina förtvivlade soppor räcker helt enkelt inte till numer.

Nått annat som triggar lite hunger är säkert mitt intag av någon frukt och en pytteklick keso med bär. Mer mat=mer hunger. Så är det. Snart kommer jag säkert att ha fått en bra balans på födointaget, och slipper den här känslan av svältdöd. Det har varit så nära, så nära den här veckan att jag stoppat i mig nått jag inte borde. Varför jag inte har gjort det är en gåta, men det är lik förbannat ett faktum. Nada. Inte ett dugg mer än det jag ska. Strongt, Fru B!


Motion är ett gissel när man är mer innesnöad än man brukar vara. Mina härliga morronpromenader med hundarna är trixiga som tusan, det finns nämligen inga plogade stigar att traska på. En och annan gångbana, visst- men hur kul är det att trava där?

Å andra sidan har jag varit gnällig och sjuk några dar, och då har käre A haft ansvar för djurhållningen. Han är en raring, min käre A.


Tillbaks till jobbet i dag, kanske inte helt klokt än men jag får myror i brallan av att gå hemma. Rastlösheten är total och det slutar med att jag går och lägger mig och sover i flera timmar. Förmodligen behöver jag det, men att vakna lite lagom virrig i kolan vid 4-tiden på eftermiddagen är ingen höjdare.

Bannemej.

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av frub - 12 september 2011 10:09

... i själsomloppet. En riktigt räli en som glufsar i sig av allt. Njae, inte allt. Den (han?) är en kräsen jävel, för det är bara det goda som går åt. Och när den smaskat klart, för stunden då, blir det...ja, det blir helt enkelt bara skit av det....

Av frub - 5 juli 2011 06:44

* Vad ska vi ha till middag? * Ska vi fika? * Vad ska vi bjuda på? * Ska vi grilla på lördag? * Ta med nått till kaffet!   Att äta är ett socialt arbete. När som helst, hur som helst. Och alltid. Hela tiden. Om man glor på TV så är 85% av...

Av frub - 2 juli 2011 06:10

...med en polkagriskaramell i mun. Vafan, sa jag, sånt äter ju inte jag. Och skyfflade skyndsamt över karamellen i munnen på käre A. Har ni tänkt på hur många butiker det är som har en liten skål med allehanda godis vid kassan? Nja, kanske inte I...

Av frub - 28 juni 2011 06:01

... en röd tråd. Men jag tror mig ha hittat den. Efter två rälia ryggskott tappade jag den, och i min orörliga deppighet gjorde jag som jag alltid gjort förr. Åt. Och åt. Och åt lite till. Efter helgens snigelvistelse med konstant tuggande av all...

Av frub - 6 februari 2011 07:56

...sitter min kollega i baren och tittar på havet. Det sa han alldeles nyss när vi chattade en stund. Jag är, fan tro´t, inte helt mossig men jag förundras fortfarande av den kommunikation som är möjlig med hjälp av Internet. Visst är det helt fantas...

Presentation


En vandring mot en lättare framtid med Xtravaganza!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards