Direktlänk till inlägg 5 december 2010

Klydd

Av frub - 5 december 2010 18:41

Nu är vecka nr 10 tillända. Tjoho.

Har varvat soppor med vanlig mat sedan i torsdags. Och det är det som är klydd. Vanlig mat, alltså. Besvärligt, rent utav. Det var fan så mycket bättre när jag bara åt soppa! Då visste jag jag vad jag skulle äta, bara fram med en påse och en visp och lite vatten- klart. Nu måste jag tänka. Heeela tiden.

Inte bara på VAD jag ska äta, utan även hur mycket av var sort. En dag åt jag lax med grönsaksröra, det var helt okej. En annan färs-och grönskaksröra. Okej det också. Igår åt jag torsk...ska jag i alla fall inte göra fler gånger. I alla fall inte i den tappningen. Idag blev det kyckling med...vill ni gissa?... Jo grönsaksröra. Mina idéer har torkat in, kan jag säga.

Jag skulle vilja ha en hel hög med tips och recept jag kan fixa till nu på halvfart. Xtravaganza har recept i mängd när man käkar på jämnvikt, men inget som jag kan använda nu. Och det stör mig.

Det känns alltså inte bra, det här. Magen känns som en bongotrumma, det mullrar och bullrar i den värre än jag vet inte vad. Känner mig stor som en liten sommarstuga. Och gnällig. Och ilsken. Och tjurig.


Fick ärva en varm och go vinterjacka av dottern för ett tag sen. Dun. Säger jag bara.

Kruxet är att allt jag har på mig under jackan blir fullt av fjädrar. Igår på jobbet hittade jag en på min marinblå tröja. Nämen, sa jag till kunden framför mig. Jag ser ju ut som en höna.

Ja, det gör du, sa han. Dessutom är du dåligt plockad.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av frub - 12 september 2011 10:09

... i själsomloppet. En riktigt räli en som glufsar i sig av allt. Njae, inte allt. Den (han?) är en kräsen jävel, för det är bara det goda som går åt. Och när den smaskat klart, för stunden då, blir det...ja, det blir helt enkelt bara skit av det....

Av frub - 5 juli 2011 06:44

* Vad ska vi ha till middag? * Ska vi fika? * Vad ska vi bjuda på? * Ska vi grilla på lördag? * Ta med nått till kaffet!   Att äta är ett socialt arbete. När som helst, hur som helst. Och alltid. Hela tiden. Om man glor på TV så är 85% av...

Av frub - 2 juli 2011 06:10

...med en polkagriskaramell i mun. Vafan, sa jag, sånt äter ju inte jag. Och skyfflade skyndsamt över karamellen i munnen på käre A. Har ni tänkt på hur många butiker det är som har en liten skål med allehanda godis vid kassan? Nja, kanske inte I...

Av frub - 28 juni 2011 06:01

... en röd tråd. Men jag tror mig ha hittat den. Efter två rälia ryggskott tappade jag den, och i min orörliga deppighet gjorde jag som jag alltid gjort förr. Åt. Och åt. Och åt lite till. Efter helgens snigelvistelse med konstant tuggande av all...

Av frub - 6 februari 2011 07:56

...sitter min kollega i baren och tittar på havet. Det sa han alldeles nyss när vi chattade en stund. Jag är, fan tro´t, inte helt mossig men jag förundras fortfarande av den kommunikation som är möjlig med hjälp av Internet. Visst är det helt fantas...

Presentation


En vandring mot en lättare framtid med Xtravaganza!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards