Direktlänk till inlägg 28 juni 2011

Den vilda jakten på...

Av frub - 28 juni 2011 06:01

... en röd tråd.

Men jag tror mig ha hittat den.

Efter två rälia ryggskott tappade jag den, och i min orörliga deppighet gjorde jag som jag alltid gjort förr. Åt. Och åt. Och åt lite till. Efter helgens snigelvistelse med konstant tuggande av allehanda plock var det då åter dax att gå på rödtrådssafari.

Soppa. Morgon middag och kväll. Och det är lite som att pånytt-födas, märker jag. Riktigt najs och roligt att stå där och vispa runt i en skål. Och gott är det också.


Jag har alltid haft en förkärlek för överdrifter. Som nu, då jag påskiner att jag letar tråd. Skitsnack. Förra veckan var jag och världens bästa vän tillsammans med hennes goa mor i Tyskland för att utöva shopping. Och då visste jag ju vad jag hade att göra.

För efter en stadig båtfrukost innehållande bl a en croissant(!) och ett wienerbröd(!!) drabbades jag av det som GBP-opererade drabbas av: Dumpning. Fy fanken vicken pärs.

Och då visste jag ju var den röda tråden fanns.

I min något förvirrade hjärna.


Gamla vanor sitter som ett klibbigt tuggummi, varje gång jag blir arg, deppig, ledsen eller orolig kommer den gamla viljan att överäta tillbaka. Under så många månader har jag tränat för att kontrollera den, men vips! så sitter den där på axeln och tjatar. Jävla mög, är vad det är.

Nu har jag en molande oro i magen inför älskade dotterns operation, det kommer att gå hur bra som helst men ändå. Jag måste plocka fram absolut allt jag har för att inte vanka fram och tillbaka och stoppa i mig allt jag kommer över.

Men det är lugnt. Tror jag.

Jag har ju hittat den röda tråden. Min tråd.

    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av frub - 12 september 2011 10:09

... i själsomloppet. En riktigt räli en som glufsar i sig av allt. Njae, inte allt. Den (han?) är en kräsen jävel, för det är bara det goda som går åt. Och när den smaskat klart, för stunden då, blir det...ja, det blir helt enkelt bara skit av det....

Av frub - 5 juli 2011 06:44

* Vad ska vi ha till middag? * Ska vi fika? * Vad ska vi bjuda på? * Ska vi grilla på lördag? * Ta med nått till kaffet!   Att äta är ett socialt arbete. När som helst, hur som helst. Och alltid. Hela tiden. Om man glor på TV så är 85% av...

Av frub - 2 juli 2011 06:10

...med en polkagriskaramell i mun. Vafan, sa jag, sånt äter ju inte jag. Och skyfflade skyndsamt över karamellen i munnen på käre A. Har ni tänkt på hur många butiker det är som har en liten skål med allehanda godis vid kassan? Nja, kanske inte I...

Av frub - 6 februari 2011 07:56

...sitter min kollega i baren och tittar på havet. Det sa han alldeles nyss när vi chattade en stund. Jag är, fan tro´t, inte helt mossig men jag förundras fortfarande av den kommunikation som är möjlig med hjälp av Internet. Visst är det helt fantas...

Av frub - 5 februari 2011 07:18


... hängröv har många ynglingar i sina brallor idag. Så ock jag. Men i mina trosor, både bokstavligt och bildligt. Olika anledningar finns till detta, en är att det är dax att införskaffa nya eftersom det var ett bra tag sen sist. En annan är att mån...

Presentation


En vandring mot en lättare framtid med Xtravaganza!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards